Είναι ο σημαντικότερος σεναριογράφος στην κατηγορία των ρεαλιστικών γαλλο-βελγικών κόμικς .Στην αρχή είχε ασχοληθεί με το σχέδιο. Αρχισε να εργάζεται για το Spirou, και άλλοτε υπέγραφε με το πραγματικό του όνομα και άλλοτε με το Flettner. To 1946 δημιουργεί μαζί με τον Victor Hubinon την ιστορία L’ agonie de Bismarck που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Spirou και αργότερα την Buck Danny, μια ιστορία με θέμα την αεροπλοία. Γνωρίζει τον Jije ο οποίος τον πείθει να εγκαταλείψει το σχέδιο και να ασχοληθεί μόνο με το σενάριο. Μαζί με τον Hubinon δημιουργούν επίσης τα: Surcouf, Joe la Tornade, Tiger Joe, Jean Mermoz κ.α.
Εργάστηκε με τον Albert Uderzo για τις περιπέτειες του ιππότη Belloy που δημοσιεύθηκαν σε διάφορα περιοδικά στο Βέλγιο και αργότερα στο Pilote. To 1951 αναλαμβάνει μαζί με άλλους σχεδιαστές την πολύ πετυχημένη σειρά του Spirou, Βelles histoires de l’ oncle Paul (μέχρι το 1952). Εκανε για το ίδιο περιοδικό τα τρία επεισόδια του Jean Valhardi, τη σειρά Kim Devil (1953) και την σειρά γύρω από τον προσκοπισμό La patrouille des Castors(1954).
Μαζί με τους Albert Uderzo και Rene Goscinny δημιούργησαν την εταιρεία Edifrance με αντικείμενο την επικοινωνία και τα κόμικς. Το 1956 δημιουργεί για τις εκδόσεις Dupuis την Αndre Lefort σε σχέδια του Paape. Mεταξύ 1957-1960 εργάζεται με τους Goscinny και Uderzo για την τηλεοπτική ενημερωτική παραγωγή Radio-Tele, για λογαριασμό του Radio-Luxemburg, η οποία αν και έμεινε στα αρχικά στάδια, προετοίμασε εντούτοις την γέννηση του περιοδικού Pilote το οποίο είχε μεγάλη επιτυχία από την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του. Το 1963 δημιουργεί το ΜΠΛΟΥΜΠΕΡΙ ένα από τα πιό πετυχημένα γουέστερν των κόμικς μαζί με τον Jean Giraud. To 1967 αναλαμβάνει την προσαρμογή της σειράς Tanguy at Laverdure για την γαλλική τηλεόραση. Το 1976 δημιουργεί τον Jim Cutlass για την ειδική έκδοση του περιοδικού Pilote και το 1979 τον Michel Brazier. Το 1986 δημοσιεύθηκε η πολύ γνωστή σειρά L’ Echo des Savanes σε σχέδια Coutelis.
O Charlier δημιουργούσε σε όλη τη δειάρκεια της καριέρας του σενάρια τα οποία ξεπερνούν τα 450 και τα οποία ήταν πρώτης τάξης από πλευράς ποιότητας. Εκτός από αυτά έγραψε πολυάριθμα κείμενα, σχόλια και διαλόγους για τα κόμικς ή την τηλεόραση αφήνοντας πίσω του ένα έργο που έδειχνε ένα πολύμορφο και ενδιαφέρον ταλέντο.
***