Ο Edgar Félix Pierre Jacobs γεννήθηκε στις Βρυξέλλες το 1904. Ο Jacobs αν και σχεδίαζε από μικρός η πραγματική του αγάπη ήταν για τις δραματικές τέχνες και την όπερα ειδικότερα. Το 1919 αποφοίτησε από την Εμπορική σχολή όπου τον έστειλαν οι γονείς του και υποσχέθηκε στον εαυτό του ότι ποτέ δεν θα δούλευε σε γραφείο. Συνέχισε να αξιοποιεί τον ελεύθερο χρόνο του, εστιάζοντας τη μεγαλύτερη προσοχή του στη μουσική και δραματική εκπαίδευση. Εκανε διάφορες δουλειές στην όπερα, όπως διακόσμηση, σκηνογραφία και ζωγραφική.Το 1929 έλαβε το ετήσιο μετάλλιο της βελγικής κυβέρνησης για την αριστεία στο κλασικό τραγούδι.
Μετά από μια καριέρα ως βαρύτονος στην όπερα μεταξύ 1919 και 1940 στις Βρυξέλλες και τη Λίλη, ο Jacobs στράφηκε μόνιμα σε εικονογράφηση, κάνοντας εικονογραφήσεις και συνεργαζόταν στο εβδομαδιαίο κόμικ περιοδικό Bravo μέχρι το 1946, στο οποίο τον συνέστησε ο Jacques Laudy.
Όταν το αμερικανικό κόμικς Flash Gordon απαγορεύτηκε στο Βέλγιο από τις γερμανικές αρχές κατοχής κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, κλήθηκε να γράψει ένα τέλος στο κόμικ. Η γερμανική λογοκρισία απαγόρευσε αυτή τη συνέχιση μετά από μόλις δύο εβδομάδες. Ο Jacobs δημοσίευσε στη συνέχεια το πρώτο του κόμικς στριπ στο Bravo, το Le Rayon U, στο ίδιο στυλ με αυτό του Flash Gordon.
Ταυτόχρονα εργάστηκε σαν ζωγράφος σκηνής για τη θεατρική προσαρμογή στα Πούρα του Φαραώ του Hergé. Αν και το έργο είχε μέτρια απήχηση, τον έφερε σε επαφή με τον Hergé και οι δύο γρήγορα γίνονται φίλοι. Ως άμεσο αποτέλεσμα βοήθησε τον Hergé να χρωματίσει τα ασπρόμαυρα στριπ του The Shooting Star για την Le Soir και στην προετοιμασία του για έκδοση βιβλίων το 1942.
Το 1944 και μετέπειτα τον βοήθησε να χρωματίσει τα άλμπουμ Ο Τεντέν στο Κονγκό και Τεντέν στην Αμερική, το Σκήπτρο του Βασιλιά Οττοκάρ και το Μπλε Λωτός.
Συνέχισε κατόπιν να συμβάλλει στο σχέδιο καθώς και στην ιστορία για τα νέα διπλά άλμπουμ Tintin The Seven Crystal Balls και Prisoners of the Sun. Ο Jacobs, ως οπαδός της όπερας, προσπάθησε να κάνειτον Hergé να την αγαπήσει. Ωστόσο, στον Hergé δεν άρεσε η όπερα και για δεκαετίες σατίριζε το θέμα αυτό στον φίλο του Jacobs μέσω της τραγουδίστριας όπερας Bianca Castafiore, πασίγνωστο χαρακτήρα στις περιπέτειες του Tεντέν.
Ο Hergé του έδωσε επίσης αφανείς ρόλους σε περιπέτειες Tεντέν, μερικές φορές με το όνομα Jacobini, για παράδειγμα στο Υπόθεση Τουρνεσόλ, όπου ο Jacobini είναι το όνομα ενός τραγουδιστή οπερών.
Σε μια συνέντευξη του 1977 με το BBC , ο Hergé δήλωσε ότι ο Jacobs ήταν μέρος της έμπνευσης του για τον κύριο χαρακτήρα του Captain Haddock: «Ο Jacobs είναι ακριβώς όπως ο Captain Haddock, γεμάτος κίνηση , εκρηκτικός και επιπόλαιος.
Το 1946, ο Jacobs ήταν μέρος της ομάδας που συγκέντρωσε ο Raymond Leblanc γύρω από το νέο γαλλικό-βελγικό περιοδικό κόμικς Tintin, όπου η ιστορία του Το μυστικό του ξιφία που δημοσιεύθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου, ήταν η πρώτη από τη σειρά Μπλέικ και Μόρτιμερ.
Το 1947, ο Jacobs ζήτησε να μοιραστεί τα πνευματικά δικαιώματα στις Περιπέτειες του Tεντέν με τον Herge αλλά όταν ο τελευταίος αρνήθηκε απογοήτευσε τον Jacobs. Παρόλα αυτά παρέιναν φίλοι και το Μπλέικ και Μόρτιμερ συνεχίστηκε στο περιοδικό Tintin.
Το 1950, ο Jacobs δημοσίευσε το μυστήριο της Μεγάλης Πυραμίδας και πολλά άλλα κατόπιν. Ο Jacobs δημοσίευσε επίσης το 1970 τον πρώτο τόμο από το Τρεις Φόρμουλες του Καθηγητή Σάτο,που διαδραματίζεται στην Ιαπωνία.
Το 1973 αναμόρφωσε το πρώτο του πλήρες άλμπουμ, Le Rayon U, και έγραψε την αυτοβιογραφία του με τον τίτλο Un opéra de papier: Les mémoires de Blake et Mortimer. Στη συνέχεια έγραψε το σενάριο για το δεύτερο επεισόδιο του Τρεις Φόρμουλες του Καθηγητή Σάτο, αλλά το έργο παρέμεινε ημιτελές λόγω του θανάτου του. Ο Bob de Moor ολοκληρώσε το άλμπουμ, το οποίο δημοσιεύθηκε το 1990.
Το ύφος του Jacobs ποικίλλει σημαντικά από το ένα άλμπουμ στο άλλο. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά κοινά θέματα, όπως το θέμα της υπόγειας καθόδου και το ότι παρέμεινε πιστός στην “Απλή Γραμμή”.
***